duminică, martie 20, 2005

Universitarii folosesc blogul!

In lume, universitarii folosesc blogul pentru educatie. Am mai găsit această problemă si am mai intilnit situaţii în care profesorii cooperează cu studenţii pe blog. Recent, BBC News, UK Edition, a publicat un articol cu tema
"Academics give lessons on blogs" by Shola Adenekan . Inimoşii mei studenţi, Laura Demeter şi Vlad Diciuc, au tradus şi periat puţin articolul, pentru a putea fi perceput de cât mai mulţi. Îl redau mai jos.

Blog-urile sunt folosite tot mai mult de către universitari si studenţi
Până acum câteva luni atenţia acordată web-logurilor sau blog-urilor era concentrată în principal pe politică şi media business. Totusi mulţi academicieni au urmat modelul de web-jurnal al lui Salam Pax, faimosul blogger din Bagdad care a pus bazele blog-ului in timpul războiului din Iraq. În zilele noastre tehnologia care a fost o sursă alternativă de noutăţi pentru mulţi universitari este tot mai mult integrată în viaţa universitară.
Blog-urile dau departamentelor, personalului şi studenţilor şansa de a folosi libertatea exprimării si limbajului care este imposibil de folosit în jurnalele şcolare sau chiar şi în jurnalul studenţilor. Cititorii blog-urilor sunt de părere că tehnologia le oferă cu uşurinţă online accesul web la studenţi şi îmbunătăţeşte comunicarea în afara sălilor de clasă.
Idei de stocare
Esther Maccallum-Stewart, profesoară de istorie la universitatea Sussex este promotoarea curentului bloggerilor în rândul universitarilor britanici care folosesc tehnologia pentru a preda şi pentru a conduce cercetarea.În timp ce cerceta cultura populară din timpul primului război mondial şi începuse să aibă un blog personal şi-a dat seama că ideile şi gândurile pe care le adăuga aveau tot mai mult o nuanţă academică. Studenţii ei căutau si ei un loc unde puteau avea acces la resurse, informaţii si cursuri la cerere. Weblogul despre război lansat pe web-serverul universităţii însemna că ea putea să vadă ce fel de întrebări erau în clasa ei şi putea să dea informaţii la tot grupul deodată în loc să dea la o singură persoana.
„ Cercetarea mea însemna să lucrez la mai multe terminale sau în diferite locuri unde nu puteam să-mi duc dischetele sau aparatura cu mine”, spune ea.
„Universitarii pot deveni prea interiorizaţi, construindu-şi propriul lor limbaj şi univers, nefăcând nimic pentru a promova şi transmite cunoştinţe."- Esther Maccallum-Stewart. Sussex University
„ Weblogul însemna un loc unde se ţin idei, legături şi referinţe”.
„ Sunt de părere că informaţia ar trebui răspândită pe Internet dar mai sunt de părere că universitarii pot deveni prea interiorizaţi construindu-şi propriul lor limbaj şi univers nefăcând nimic pentru a promova şi transmite cunoştinţe”.
Această nevoie de bagaj de cunoştinţe este motivul pentru care Universitatea Warwick oferă studenţilor şi membrilor săi spaţiu liber pe serverul universităţii pentru a-şi putea face fiecare blog-ul său.Proiectul de blog de la universitate, care a început în septembrie anul trecut este fără îndoială cel mai mare de acest fel în lumea academică având în jur de 2600 de utilizatori.Universitatea Warwick doreşte ca şi alţi utilizatori să fie în stare să-şi publice bloguri pe web nu numai cei din universitate. John Dale – şeful serviciului IT spune că universitatea doreşte să ofere noi posibilităţi de dezvoltare personală pentru studenţi şi crede că blogurile pot fi o cale de a îndeplini acest obiectiv.
„ Credem că activitatea de bloging ar putea să deschidă noi oportunităţi pentru studenţi şi personal”, spune dn-ul Dale. „ Oferă studenţilor şansa de a lucra impreună la proiecte.” Numai la Warwick există 3 asemenea bloguri la Business School, iar universitatea speră că şi membrii universităţii vor folosi de asemenea blog-uri pentru proiecte de colaborare. Nu există o diferenţă clară între felul în care discută pe blog studenţii şi tutorii. Unii studenţi îşi folosesc blogul cu scopul de a obţine informaţii despre activităţi studenţeşti iar unii tutori îşi publică cursurile pe blog.
Roya Hekmatpanah studentă la studii economice, politice şi internaţionale îşi actualizează blogul în fiecare săptămână folosindu-l pentru a trimite mesaje prietenilor şi pentru a arăta poze prietenilor şi rudelor.

Posibile abuzuri
Dar Robert Toole – doctorand la filozofie – îşi foloseşte blogul atât în scopuri academice cât şi personale. Publicaţiile sale includ subiecte ca şi creativitatea în tehnologie, definiţii filozofice şi detalii privind călătoria sa recentă în Botswana. El spune că a primit răspunsul de departe şi din apropiere. „ Blogul mi-a transformat propunerea de licenţă într-una scrisă” spune el.„ Am fost în stare să comunic cu comunităţile academice din toată Marea Britanie şi am câştigat cunoştinţe de la străini. Blogul mi-a permis să scriu aproape zilnic într-un singur loc şi să dezvolt lucruri într-o manieră foarte directă.” În timp ce Universitatea Warwick a fost în stare să sărbătorească succesul unui proiect încă în faza de început, experţii spun că este dificil să echilibrezi posibilităţile pe care le oferă tehnologia împreună cu nevoia de expresii academice, şi protecţia împotriva abuzurilor.

David Supple – manager de strategii web la Universitatea Birmingham – spune că în timp ce blogurile oferă beneficii semnificative pentru mediul academic fiind un instrument puternic pentru dezvoltarea cunoaşterii rapide, natura lor nestructurată ridică viitoare probleme. „ Universităţile trebuie să fie precaute”, avertizează el.„ Acest tip de tehnologie este foarte deschis şi uşor de pus în aplicare iar asta deseori înseamnă că, în graba de a o folosi, cele mai mari întrebări asupra modului cel mai efectiv de a folosi tehnologia, fără a crea probleme legale şi care să strice imaginea instituţiei, sunt uitate sau sunt puse prea târziu.”

Ceea ce aţi citit, spun englezii! În România încă nu se spune nimic! Ce ziceţi?


Niciun comentariu: