joi, martie 17, 2005

Blogurile şi studenţii!

Iaca ce mai imi fac şi studenţii mei! Adevărul e că studentul va rămâne tot "student" şi peste 2 milioane de ani!! Le spun să citească una, alta, să treacă să se documenteze pe RoBlogs, dar ţi-ai găsit! De ce să o facă? Instrucţiunile profilor sunt pentru tocilari!!! Şi eu dacă aş fi student tot aşa aş face! Trebuie să găsesc o altă cale!
Cred că studenţii nu ar trebui să afle ce e acela un blog. Ar fi mult mai fericiţi şi.....chiar liniştiţi. Ar trebui să fie introdusă o lege prin care să li se interzică studenţilor să afle ce este un blog, sau să afle ceva din istoria lui. Aş interzice categoric. De ce? Pentru ca să nu le stricăm liniştea. O să vorbesc cu shefa de la RoBlogs, să găsească o soluţie ca să nu poată intra studenţii pe aici, mai ales dacă vor să citescă modulul 1, care te lămureşte cu multe lucruri. Trebuie să găsească o soluţie să îi împiedice pe cei care sunt studenţi să se documenteze pentru lectura blogurilor. Mai trebuie să găsesc o soluţie să nu poată face clic studenţii pe cuvintele cu altă culoare, ca să nu ajungă la link-uri, la destinaţii interesante, curioase. Mai lipseşte să dorească un curs în sistemul e_learning pentru a învăţa despre bloguri!!Cel mai important este să reuşesc să le ascund instructiunile pentru crearea blogului propriu!
Şi ce dacă profesorii americani şi englezi încearcă să colaboreze cu studenţii lor pe blog. Este o aberaţie oneroasă în ceea ce priveşte comunicarea şi relaţia student-profesor. Ar trebui raşi toţi cei care promovează comunicarea pe blog. Ce e aceea comunicare pe nv?
Asemenea preocupări ar trebui interzise, dar numai pentru studenţi. Dumnealor trebuie să fie menajaţi, să aibă timp să-şi pregătească servitele pentru examene sau biblioteca pe specialităţi şi discipline, că de........ se mai poate face şi un ban cinstit cu asta!
Auzi dom'le! Îmi vine un student cu ideea să dăm examenul pe blog! Doamne, ce ne.-.no.-.ro.-.ci.-.re! Auziţi fraţilor: un blog, pe care studenţii să îşi prezinte fiecare referatele, aşa frumuşel, cu link-uri, cu documentare ca la carte pe câte un domeniu, iar ceilalţi studenţi să comenteze care cum poate şi cum îl duc cunoştinţele! Auzi la ei! Să îşi etaleze cunoştinţele pe blog. Ar vrea dumnealor să fie primii în ţară care fac aşa ceva! Păi să le intre pofta în cui! Aşa ceva cere eforturi studenţeşti: să înveţe să facă bloguri, să facă link-uri, să folosească browserele pentru documentare pentru o temă pe care şi-o aleg ei, să înveţe neticheta etc.! Toate acestea cer răbdare, paşi mărunţi. Că aşa am început şi eu în târziul toamnei vieţii să fac blogging (adică să fiu un fel de blogalău). În plus aceasta ar ştirbi demnitatea de student de Baia Mare!!Ar vrea dumnealor să intre în blogosfera românescă cu un eveniment universitar deosebit. Nu ! Nu ! Nu sunt de acord cu modul în care studenţii mei vor să se afirme! Trebuie să scrie cu pixul, pe hârtie, sau cu creta pe tablă, clasic, sigur, ....aşa cum se face de 1000 de ani! Gata cu modernismele în comunicare!
Dacă cineva face clic pe link-uri, e gata....
l-am luat cu lopata!
PS: Acum v-a vorbit Rezonabilul Profesor! Am reuşit să intru pe blog-ul Nerezonabilului Profesor ca să îi stric imaginea în faţa studenţilor! Să nu mă spuneţi! Şi mai ales să nu ştergeţi ce am scris! Prindeţi şpilul! Aşa se învaţă multe. Citiţi cât mai mulţi ceea ce am scris şi ascultaţi-mă pe mine! Liniştea e mama înţelepciunii! Şi nu vă luaţi după Înţelepciunea lui Florin! Şi să citiţi hepăninguri de tipul Ciocu mic şi joc de gleznă, că mă supăr! Fiţi conformişti! Să nu vă doriţi nimic!Fiţi conservatori! Numai aşa nu evoluaţi şi veţi fi liniştiţi în viaţă!

duminică, martie 13, 2005

Studenti si nanotehnologie!

"Daca cineva merge pe cale fara conducator, o calatorie de cateva zile poate deveni un drum de o suta de ani." - Al Subhani.
Aşa începe e-mailul transmis de unul din studenţii mei, email din care preiau şi urmatoarea solicitare:
"Ne-ati spus despre sisteme nanotehnologice dar nu ne-ati explicat mai multe despre ele. Ce stiu despre asta am aflat de la prietenu’ meu Discovery Channel si mi se par superinteresante. In Japonia, daca tin bine minte, vor sa construiasca un oras tip piramida si se punea problema folosirii sistemelor nanotehnologice pentru ca au o rezistenta superioara; orasu’ asta va putea gazdui pana la 1 milion de oameni."
Trebuie sa afirm ca nu sunt pregatit in domeniul nanotehnologiei, dar totusi, dupa câteva mici documentări pot să încerc să ajut studenţii să se orienteze.

Nanotehnologia, sau tehnologia infinitului microscopic urm
ăreşte controlul asupra structurii materiei la nivel atomic.
Pentru a afla scurte elemente definitorii în limba română, se poate apela la ro.wikipedia, dar înca dictionarul în limba română este destul de sarac, în mare parte pentru că cei ca mine nu prea stiu de el şi nu se "injosesc" sa completeze niste elemente definitorii într-o enciclopedie liberă. În schimb, în wikipedia, în limba engleză, la termenul
nanotechnology sunt prezentate date definitorii cu duiumul. Poate încercăm o traducere pe parti!
Un exemplu de idee şi preocupare tehnologică deosebită se găseste în articolul "Liftul spaţial va fi funcţional până în 2020". La bază va sta nanotehnologia.

Un articol de Mihai Budiu detaliază aspecte din domeniul nanotehnologiilor ca soluţii pentru calculatorul viitorului.În acelaşi articol sunt prezentate la final si alte surse de informare în domeniu, scrise în limba română şi limba engleză.
Nanotehnologia este în centrul atenţiei cercetării în UE. Problema este atit de importantă încât se pot prelua brosuri pentru clarificarea conceptului, asupra viitorului nanotehnologiei şi se pot obtine sau prelua filme în domeniu, chiar de la Comisia Europeană. Împortant este să doresti să te informezi, pentru că fără să vrem, vom învăţă şi engleza.
Aşa că, dragul meu student, nu a ramas timp pentru mine să ma pregătesc performant în domeniul nanotehnologiei. Este un viitor pentru voi! Sper că în modalitatea de mai sus să reuşesc să iţi stârnesc interesul şi să iti gaseşti raspuns la câteva curiozităţi sau.....întrebări adevărate!
Multi vorbesc despre generaţia tânără ca despre o generaţie a pierzaniei, neinteresată, fără valori. Dacă pe un tinar îl stirneste termenul nanotehnologie, prezentat la un curs, într-un context al tehnologiilor de pregătire a sculelor de aschiere cu viteze performante, înseamnă că am în jurul meu o generaţie de forţă. Mai mult, acelaşi student şi-a început emailul cu un citat din Al Subhani:
"Daca cineva merge pe cale fara conducator, o calatorie de cateva zile poate deveni un drum de o suta de ani." Nu numai că mă bucură, dar mă simt chiar mândru că am în jurul meu asemenea studenţi. Acest post este prezentat şi pe blogul meu personal, şi pe blogul de comunicare cu studenţii.