duminică, martie 13, 2005

Studenti si nanotehnologie!

"Daca cineva merge pe cale fara conducator, o calatorie de cateva zile poate deveni un drum de o suta de ani." - Al Subhani.
Aşa începe e-mailul transmis de unul din studenţii mei, email din care preiau şi urmatoarea solicitare:
"Ne-ati spus despre sisteme nanotehnologice dar nu ne-ati explicat mai multe despre ele. Ce stiu despre asta am aflat de la prietenu’ meu Discovery Channel si mi se par superinteresante. In Japonia, daca tin bine minte, vor sa construiasca un oras tip piramida si se punea problema folosirii sistemelor nanotehnologice pentru ca au o rezistenta superioara; orasu’ asta va putea gazdui pana la 1 milion de oameni."
Trebuie sa afirm ca nu sunt pregatit in domeniul nanotehnologiei, dar totusi, dupa câteva mici documentări pot să încerc să ajut studenţii să se orienteze.

Nanotehnologia, sau tehnologia infinitului microscopic urm
ăreşte controlul asupra structurii materiei la nivel atomic.
Pentru a afla scurte elemente definitorii în limba română, se poate apela la ro.wikipedia, dar înca dictionarul în limba română este destul de sarac, în mare parte pentru că cei ca mine nu prea stiu de el şi nu se "injosesc" sa completeze niste elemente definitorii într-o enciclopedie liberă. În schimb, în wikipedia, în limba engleză, la termenul
nanotechnology sunt prezentate date definitorii cu duiumul. Poate încercăm o traducere pe parti!
Un exemplu de idee şi preocupare tehnologică deosebită se găseste în articolul "Liftul spaţial va fi funcţional până în 2020". La bază va sta nanotehnologia.

Un articol de Mihai Budiu detaliază aspecte din domeniul nanotehnologiilor ca soluţii pentru calculatorul viitorului.În acelaşi articol sunt prezentate la final si alte surse de informare în domeniu, scrise în limba română şi limba engleză.
Nanotehnologia este în centrul atenţiei cercetării în UE. Problema este atit de importantă încât se pot prelua brosuri pentru clarificarea conceptului, asupra viitorului nanotehnologiei şi se pot obtine sau prelua filme în domeniu, chiar de la Comisia Europeană. Împortant este să doresti să te informezi, pentru că fără să vrem, vom învăţă şi engleza.
Aşa că, dragul meu student, nu a ramas timp pentru mine să ma pregătesc performant în domeniul nanotehnologiei. Este un viitor pentru voi! Sper că în modalitatea de mai sus să reuşesc să iţi stârnesc interesul şi să iti gaseşti raspuns la câteva curiozităţi sau.....întrebări adevărate!
Multi vorbesc despre generaţia tânără ca despre o generaţie a pierzaniei, neinteresată, fără valori. Dacă pe un tinar îl stirneste termenul nanotehnologie, prezentat la un curs, într-un context al tehnologiilor de pregătire a sculelor de aschiere cu viteze performante, înseamnă că am în jurul meu o generaţie de forţă. Mai mult, acelaşi student şi-a început emailul cu un citat din Al Subhani:
"Daca cineva merge pe cale fara conducator, o calatorie de cateva zile poate deveni un drum de o suta de ani." Nu numai că mă bucură, dar mă simt chiar mândru că am în jurul meu asemenea studenţi. Acest post este prezentat şi pe blogul meu personal, şi pe blogul de comunicare cu studenţii.

Niciun comentariu: