sâmbătă, februarie 18, 2006

Punere de greva

Citind scriiturile boyarului, am aflat că ...s-ar pune de o greva în educaţie! PNL, pare şi ....dumnealui nemulţumit de activitatea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Din vina ministerului sau a altuia, ministerul nu se poate ţine de promisiuni.
Nu aş putea să ma plâng..., am un salariu bunicel. Dar vreau condiţii pentru două activităţi: actul de cercetare, în sensul pregătirii materiale pentru aşa ceva şi actul educaţional, în sensul pregătirii studenţilor mei de TCM şi Inginerie Economică, în pas cu trendul european, care ...între noi fie vorba , nu e cel mai high..., adică: fabricaţie virtuală, întreprinderea simulată, programare aplicată pe maşini unelte CNC, practică de cercetare....
Problema este legată după unii de procentul din PIB! Aici este lupta acerba, cât mai multe procente din PIB pentru învîţământ! Eu aş lăsa procentul şi as căuta să fac tot ce se poate pentru ca să crească PIB-ul! În viziunea mea PIB-ul e problema, nu procentul din PIB! Pentru că "dacă PIB nu e, nimic nu e"! Asta ar trebui să o pricepem cu toţii. In schimb, noi facem "chiar totul" pentru a ajuta la creşterea PIB-ului din alte ţări...unele europene..., altele neeuropene.
Investiţiile în învăţământ, la ora actuală, au un singur criteriu: costurile cele mai mici! Se achiziţionează ceea ce este mai ieftin! Astăzi, unul din studenţii mei de la Studii Postuniversitare în Management Tehnologic, mi-a făcut o demonstraţie practică, cum a fost rentabilizat un proces de aşchiere, achiziţionând un tip de sculă aşchietoare mai scumpă: a economisit timp de baza, care i-a atras un exces de capacitate de producţie de 20.000 EUR. Sculele achiziţionate, costau cu 500 EUR, mai mult decat cele ...mai ieftine! Deci, Minister al Educaţiei şi Cercetării,... te rugăm să înţelegi că suntem prea săraci să cumparăm doar lucruri ieftine. Şi mi-am amintit, cum sub această directivă (cumperi de unde e mai ieftin), anii trecuţi au fost cumpărate cele mai ieftine calculatoare! După trei luni, şoriceii de la 15 calculatoare nu mai erau funcţionali! În garanţie, s-a rezolvat problema, dupa o lună şi jumatate, adică ....după o jumatate de semestru! Dupa înca trei luni , la fel! Ce am făcut? Din încasările de pe manualele vândute studenţilor, mi-am ajutat colegii să achiziţioneze şoricei mai buni! Şi nu numai eu am făcut acest lucru!
Uneori stau să mă intreb, de ce nu işi cumpără ministeriabilii şi parlamentarii, maşini ieftine, Tico, Matiz sau chiar de mâna a doua,...aşa ca să optimizăm cheltuielile obştei...Că pentru rest, sunt ordine clare, licitaţie pentru ceea ce este mai ieftin...
Îmi e tare frică de o grevă, care atrage o mulţime de implicaţii, care ar trebui bine cântărite din toate direcţiile!
Ce poate să aducă o grevă în invăţământ:
1. Bulversarea elevilor şi a studenţilor;
2. Bulversarea părinţilor;
3. Discontinuitate în pregătire..., adică orice reîncepere, durează trei săptămâni: o săptămână acceptă profii, o săptîmână acceptă elevii sau studenţii şi încă o săptămână pentru armonizarea studenţilor/elevilor cu profii;
4. Ceea ce nu se predă este pierdut! La unele facultăţi merge, dar la altele, cum ar fi cele tehnice... nu mai merge!
5. Profesorii pierd bani din salarii;
6. Politicienii se fac de râs;
7. Imaginea europeana a României, urcă undeva... în baobab...
8 Ultima: Este cineva în ţara aceasta care să investească în viitor?
Se pare că nu!
Îmi recomandă şi mie cineva unde să emigrez?

luni, februarie 13, 2006

La Referate



Astăzi , Studenţii mei de TCM au susţinut referatele de specialitate, la TCM, pentru obţinerea accesului în examenul de TCM. În fond, ...o chestie destul de dură: fiecare a primit o tema despre care nu s-a vorbit la curs, documentare fara nici o instructiune, pregatire referat, pregatirea prezentării la nivel de Sesiune de Comunicări! Au venit cincisprezece studenţi, din 24! Cu ceilalţi nu ştiu încă ce voi face! Am avut satisfacţii deosebite, dar şi gust amar! Gustul amar îl las uitării, nu prea mă interesează!
În primul rînd am fost bucuros pentru faptul că cei mai mulţi s-au respectat şi au venit la ţinută de sărbătoare şi acest fapt înseamnă începuturile respectului de sine!
Pe de altă parte, cei care s-au prezentat, au depus eforturi să se afirme! Au încercat, aproape fiecare, să-şi demonstreze forţa proprie! Această forţă individuală, aşa cum am presupus există şi tare mă bucură!
Alte observaţii: limbajul şi vocabularul a fost fundamental determinat de nivelul preocupărilor ca student! Ai vocabular, dacă eşti pe felie! Acumularea se face mărunt şi în timp! Asta înseamnă să fii la cursuri, lucrări şi proiecte, să citeşti, să bagi la ureche idei, principii, concepte etc.
Unii au primit picioarele în fund mai devreme! Au făcut faţă, şi-au însuşit criticile, au trecut la treabă, s-au manifestat în mai multe locuri şi mai ales în timp! Aş vrea să stie tot neamul următoarele: nici unul dintre voi, nu a primit mai multe la poponetz, decât cei cărora le spuneţi că sunt favoriţi! Unii mă înjurau noaptea, alţii, pe ploaie, în drum spre uzina, alţii căutând de unul singur cai verzi pe pereţi! Da! Puteţi să le spuneţi favoriţi! Sunt favoriţii soartei pe care au acceptat să şi-o pregătească pe baza muncii crude! Oricine dorea, putea fi în locul lor! Când am înaintat oferta, doar unul a intrat în horă, celuilalt i-a trebuit încă o luna! O poziţie sau două din ofertă sunt încă goale! La muncă nu se prea înghesuie lumea! Şi eu pot forma un student, doar prin muncă, dacă are restul...
Pe de altă parte să ştiţi că fiecare dintre voi este şi va fi bun la câte ceva! Chiar dacă nuva fi bun la TCM sau în inginerie!
Studenţii mei de TCM, nu accepta critica! Orice acţiune de corecţie a unei prezentări, a unei atitudini, sau a unui comportament este neplăcut! Am considerat că e mai bine să vă critic eu, decât să vă critice şi să vă penalizeze alţii la licenţă (unde voi fi ;i eu), sau în viaţa profesională. Oare ar fi fost mai onest sa nu spun nimic şi să comunic, sec.... o notă? Poate că aşa o fi mai bine! Liniştea ar fi fost mai mare!
Pozele de la susţinerea referatelor nu au fost reuşite! Singurele poze reuşite sunt cele de mai sus: Zahu şi Raul! Poate băieţii au un portofoliu de poze pe măsură! Nu mai vorbesc de Zahu, care cred că va avea un film demn de invidiat peste 10-20 de ani!
Ca un bilanţ: din 24 de studenţi, s-au prezentat 15, din care 2 mi-au lăsat un gust uşor amărui!!! Deci 13 din 24! Valoare certă: 54,1%! O fi bine? O fi rău? Rămâne să vedem câţi studenţi vin la examen!
...........................................................................................
După care.............urmează licenţa!