sâmbătă, aprilie 23, 2005

Valoarea de marca

Studentul meu, Cristian Cezar Ciolte ( după unii " Cezar Amariei", dupa alţii Maria e a lui Cezar, dar nu are importanţăm pentru că toţi ştiu cine e Cezar şi cine e Maria) a găsit de bun augur să ne informeze câte ceva despre marcă. Am considerat că merită publicate constatările lui.
"Marca nu mai este un instrument de marketing ci marketingul este un instrument pentru marca. Mixul de marketing serveste crearii, dezvoltarii si evolutiei marcii. Marca nu este doar o creatie comunicationala, ci si activul cel mai important al unei firme, respectiv argumentul cel mai puternic de vanzare. Mai mult, marca are propria existenta, ea nu mai depinde de existenta productiei in sine.
Marca a devenit un element central in crearea de valoare, atat din punct de vedere patrimonial, cat si relational sau ca putere comerciala.Vorbim azi de identitate de marca tradusa in imagine.
Marca reprezinta principalul motor al societatii de consum. Un studiu realizat de revista Advertising Age in 2001 arata ca valoarea de marca (
Valoarea de marca reprezinta procentajul de valoare pe care o firma o poate avea pe piata datorita numai marcii in sine) pentru marile firme multinationale este mai importanta decat am putea crede: Coca-Cola — 59%; Ford — 58%; Mc Donald`s — 64%; Kodak — 60%; Disney — 61%.Marca inglobeaza tot. In prezent ea comanda dezvoltarea ofertei, unind toate elementele mixului si toate activitatile. Cauzele principale ale acestei evolutii sunt in mare parte saturarea pietelor si uniformizarea produselor."

Niciun comentariu: