joi, februarie 28, 2008

Criza si liniste

...o mare criza de nervi!

Mi-a lipsit, din activitatea mea curentă și încercarea de a organiza o echipă de cercetare precompetitivă și competitivă, care să lucreze pe bază de contracte cu mediul industrial. Orice început are, de obicei, un prim angajat. M-am străduit să găsesc și să angajez un cercetător. A dat concurs! A reushit! În primul rând am constatat că: trebuie dezvoltată cercetarea românească în universități; pe urmă am constatat că cercetarea în universități este atât de "importantă", încât cercetătorul , cercetătorul grad III, grad II și grad I sunt catalogați la personal auxiliar. Cercetătorul nu este numarat la catedră, nu votează, nu beneficiază de drepturile unui cadru didactic etc., face parte din aceeași categorie cu bibliotecarul, cu instructorul de balet, maşinistul etc. Cercetătorul este numărat doar la raportarea activității de cercetare!
Astăzi am aflat că nu există soluție financiară de plată a unui cercetător din contractele încheiate cu firmele! :=))
Cred ca trebuie să ma apuc și de contabilitate și de finanțe! :))
Când vreau să fac ceva pentru universitate..., ceva suplimentar, întotdeuna am probleme, întotdeuna nu se poate, sau e nevoie de foarte mult timp pentru rezolvarea problemelor. Cele mai multe lucruri care se fac în universități: cercetare, colaborari, parteneriate în proiecte ....trebuie să înceapă cu ...."nu se poate la noi..., nu ne permite legea, nu avem cadru legal"! Abordare contabilă, fără perspectivă!!!Și afli totul când e prea târziu! Norocul meu este că avem un rector care ştie că sunt lucruri care trebuie făcute!
.....................................................................................................................................
Îl invidiez pe colegul care dimineață îmi spunea ce ar trebui făcut pentru a crește interesul studenților! Eu i-am spus ce am făcut și l-am îndemnat și pe el să facă ceva! ...în final mi-a recomandat să încerc să ascult lumea din jur, pentru că aș avea o problemă de comunicare!
Da! Este adevărat! Cred că am o problemă de comunicare!Va trebui să povestesc și să ascult în loc să fac!
...și numai nu-s în stare să devin blatist!
.....................................................................................................................................
Așa că m-am cufundat în blogosfera cea domoală și am gustat din câteva bunătăți:
...puțină poezie...
...puțină artă aici și ici...
...și m-am cufundat în starea de liniște!

Niciun comentariu: