sâmbătă, martie 26, 2005

Studentii dau de lucruri noi!

Am fost la Bucuresti pentru o zi, la Poli! Viaţa studenţească se modifică la Bucureşti aşa cum se modifică şi la noi! Câte un pic şi profund. Ne-am intilnit mai mulţi profesori, să discutăm probleme de viitor pentru studenţi. Toţi vizăm schimbarea. Îmi face impresia că schimbarea vine cu paşi repezi. Studenţii de astăzi din Bucuresti mi s-au parut altfel. Mai dinamici, mai curioşi, transformati faţă de cei de acu' câţiva ani. La fel cum se întâmplă pe la noi.
Blogurile mi-au fost vizitate de mulţii, unii studenţi, alţii nu.
Maria şi Cezar de la Managementul firmei mi-au produs o mare bucurie! Au dat de Edward de Bono! În urmă cu citeva săptămâni am scris un post despre de Bono. Şi pe mine ma fascinează. la fel, la întoarcerede la Bucureşti, citeam un articol al profesorului Abrudan Ioan de la Universitatea Tehnică din Cluj, despre de Bono. De Bono este aşezat în lista primilor 250 de personalităţi care au marcat decisiv progresul omenirii. Acest savant de mare notorietate este un "lider al metodelor de creativitate". Bravo Maria ! Bravo Cezar! Ma bucur ca începeţi să căutaţi, mă bucur că începeţi să găsiţi! Tema pentru un referat vă este deja clară!
Raul Ghiran de la TCM (acu că i-am făcut link, cred că va posta ceva pe blogul lui!!!) a dat de prelucrările cu jetul abraziv. Felicitări! Sapă mai bine! E un domeniu minunat! Vei găsi diverse combinaţii, apa-laser; apa- abraziv! Vei găsi! Sunt convins! Imi doresc să găseşti tu! Să îţi fie bucuria mai mare!

miercuri, martie 23, 2005

Tot despre bloguri in educatie!

Despre blogurile in educaţie, a scris ceva foarte interesant si sintetic prietena si maestra mea in ale blogului, Gabrielia. Am ramas uimit ca urmareste tot ce misca şi in blogosfera băimareană! Merita sa cititi si sa comentati. Scrie mult mai mishto decât mine si tipa e documentată rău de tot (miliarde de GB). Dacă sunteţi interesaţi, o să încerc să o induplec sa vina o zi-doua la Baia Mare, la un set de conferinţe in comunicare şi la o mică instruire în blogging!

Tema pentru seminar la Mg_C_P

Pentru urmatorul seminar (săptaminile 28 martie-9 aprilie), vă propun spre dezbatere tema Inovaţia orientată spre un scop precis în cadrul strategiilor care "creeaza" clientul. Bibliografie de bază: Druker, P. - 2000, Inovare şi spirit întreprinzător. Bucureşti. Editura Teora. ISBN: 973-20-0057-0 (pag. 29÷100 şi 186÷192).

luni, martie 21, 2005

Test!

Studenţii mei de la TCM, oare ştiu că miine primesc un test (aşa cum le-am promis) cu rezolvarea lanţurilor de dimensiuni? Dacă ar şti că vor primi o problemă de rezolvare a lanţurilor de dimensiuni prin metoda Lăzărescu......

duminică, martie 20, 2005

Universitarii folosesc blogul!

In lume, universitarii folosesc blogul pentru educatie. Am mai găsit această problemă si am mai intilnit situaţii în care profesorii cooperează cu studenţii pe blog. Recent, BBC News, UK Edition, a publicat un articol cu tema
"Academics give lessons on blogs" by Shola Adenekan . Inimoşii mei studenţi, Laura Demeter şi Vlad Diciuc, au tradus şi periat puţin articolul, pentru a putea fi perceput de cât mai mulţi. Îl redau mai jos.

Blog-urile sunt folosite tot mai mult de către universitari si studenţi
Până acum câteva luni atenţia acordată web-logurilor sau blog-urilor era concentrată în principal pe politică şi media business. Totusi mulţi academicieni au urmat modelul de web-jurnal al lui Salam Pax, faimosul blogger din Bagdad care a pus bazele blog-ului in timpul războiului din Iraq. În zilele noastre tehnologia care a fost o sursă alternativă de noutăţi pentru mulţi universitari este tot mai mult integrată în viaţa universitară.
Blog-urile dau departamentelor, personalului şi studenţilor şansa de a folosi libertatea exprimării si limbajului care este imposibil de folosit în jurnalele şcolare sau chiar şi în jurnalul studenţilor. Cititorii blog-urilor sunt de părere că tehnologia le oferă cu uşurinţă online accesul web la studenţi şi îmbunătăţeşte comunicarea în afara sălilor de clasă.
Idei de stocare
Esther Maccallum-Stewart, profesoară de istorie la universitatea Sussex este promotoarea curentului bloggerilor în rândul universitarilor britanici care folosesc tehnologia pentru a preda şi pentru a conduce cercetarea.În timp ce cerceta cultura populară din timpul primului război mondial şi începuse să aibă un blog personal şi-a dat seama că ideile şi gândurile pe care le adăuga aveau tot mai mult o nuanţă academică. Studenţii ei căutau si ei un loc unde puteau avea acces la resurse, informaţii si cursuri la cerere. Weblogul despre război lansat pe web-serverul universităţii însemna că ea putea să vadă ce fel de întrebări erau în clasa ei şi putea să dea informaţii la tot grupul deodată în loc să dea la o singură persoana.
„ Cercetarea mea însemna să lucrez la mai multe terminale sau în diferite locuri unde nu puteam să-mi duc dischetele sau aparatura cu mine”, spune ea.
„Universitarii pot deveni prea interiorizaţi, construindu-şi propriul lor limbaj şi univers, nefăcând nimic pentru a promova şi transmite cunoştinţe."- Esther Maccallum-Stewart. Sussex University
„ Weblogul însemna un loc unde se ţin idei, legături şi referinţe”.
„ Sunt de părere că informaţia ar trebui răspândită pe Internet dar mai sunt de părere că universitarii pot deveni prea interiorizaţi construindu-şi propriul lor limbaj şi univers nefăcând nimic pentru a promova şi transmite cunoştinţe”.
Această nevoie de bagaj de cunoştinţe este motivul pentru care Universitatea Warwick oferă studenţilor şi membrilor săi spaţiu liber pe serverul universităţii pentru a-şi putea face fiecare blog-ul său.Proiectul de blog de la universitate, care a început în septembrie anul trecut este fără îndoială cel mai mare de acest fel în lumea academică având în jur de 2600 de utilizatori.Universitatea Warwick doreşte ca şi alţi utilizatori să fie în stare să-şi publice bloguri pe web nu numai cei din universitate. John Dale – şeful serviciului IT spune că universitatea doreşte să ofere noi posibilităţi de dezvoltare personală pentru studenţi şi crede că blogurile pot fi o cale de a îndeplini acest obiectiv.
„ Credem că activitatea de bloging ar putea să deschidă noi oportunităţi pentru studenţi şi personal”, spune dn-ul Dale. „ Oferă studenţilor şansa de a lucra impreună la proiecte.” Numai la Warwick există 3 asemenea bloguri la Business School, iar universitatea speră că şi membrii universităţii vor folosi de asemenea blog-uri pentru proiecte de colaborare. Nu există o diferenţă clară între felul în care discută pe blog studenţii şi tutorii. Unii studenţi îşi folosesc blogul cu scopul de a obţine informaţii despre activităţi studenţeşti iar unii tutori îşi publică cursurile pe blog.
Roya Hekmatpanah studentă la studii economice, politice şi internaţionale îşi actualizează blogul în fiecare săptămână folosindu-l pentru a trimite mesaje prietenilor şi pentru a arăta poze prietenilor şi rudelor.

Posibile abuzuri
Dar Robert Toole – doctorand la filozofie – îşi foloseşte blogul atât în scopuri academice cât şi personale. Publicaţiile sale includ subiecte ca şi creativitatea în tehnologie, definiţii filozofice şi detalii privind călătoria sa recentă în Botswana. El spune că a primit răspunsul de departe şi din apropiere. „ Blogul mi-a transformat propunerea de licenţă într-una scrisă” spune el.„ Am fost în stare să comunic cu comunităţile academice din toată Marea Britanie şi am câştigat cunoştinţe de la străini. Blogul mi-a permis să scriu aproape zilnic într-un singur loc şi să dezvolt lucruri într-o manieră foarte directă.” În timp ce Universitatea Warwick a fost în stare să sărbătorească succesul unui proiect încă în faza de început, experţii spun că este dificil să echilibrezi posibilităţile pe care le oferă tehnologia împreună cu nevoia de expresii academice, şi protecţia împotriva abuzurilor.

David Supple – manager de strategii web la Universitatea Birmingham – spune că în timp ce blogurile oferă beneficii semnificative pentru mediul academic fiind un instrument puternic pentru dezvoltarea cunoaşterii rapide, natura lor nestructurată ridică viitoare probleme. „ Universităţile trebuie să fie precaute”, avertizează el.„ Acest tip de tehnologie este foarte deschis şi uşor de pus în aplicare iar asta deseori înseamnă că, în graba de a o folosi, cele mai mari întrebări asupra modului cel mai efectiv de a folosi tehnologia, fără a crea probleme legale şi care să strice imaginea instituţiei, sunt uitate sau sunt puse prea târziu.”

Ceea ce aţi citit, spun englezii! În România încă nu se spune nimic! Ce ziceţi?


Cel mai puternic motor diesel din lume

Wartsila-Sulzer RTA96-C este astăzi cel mai puternic motor diesel şi cel mai eficient generator din lume. Pozele au fost realizate la firma AIOI Works of Japon Diesel United , Ltd, care a construit primul motor de asemenea performanţe. Ar fi interesant să analizaţi cu răbdare toate pozele de la adresa la care este link-ul. Aştept puncte de vedere! Poate chiar la primul curs!
Şi toate acestea presupun tehnologie, management tehnologic, organizare, planificare. Adică tot ceea ce ar trebui să stie inginerii şi managerii de proces!